Milcząca komunikacja

Autor: bk 10.08.2018 Nr: 32/2018
Milcząca komunikacja

Mieszkanka skarży się, że mimo wielu prób nie udało jej się uzyskać telefonicznej informacji w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Jarosławiu. Przedstawiciele samorządu wyjaśniają, że telefony w wydziale są odbierane, a trudności z dodzwonieniem się mogły wynikać z kłopotów kadrowych, z jakimi zmaga się wydział.

– Od kilku dni próbowałam się dodzwonić do Wydziału Komunikacji w jarosławskim starostwie. Chciałam dopytać o szczegóły dotyczące wyrejestrowania auta, których nie było w informacjach zamieszczonych na stronie internetowej – mówi pani Ola mieszkanka Jarosławia. – Niestety, mimo wielokrotnych prób nie udało mi się uzyskać informacji telefonicznie i musiałam wziąć urlop i przyjechać na miejsce – dodaje kobieta. Zauważa, że w jej przypadku okazało się, że aby załatwić w wydziale sprawę musiała stracić dwa dni urlopu. Jeden na doprecyzowanie informacji i zarezerwowanie terminu przyjęcia, drugi na rzeczywiste załatwienie sprawy.

– Dobrze, że nie chodziło o rejestrację auta bo pewnie musiałabym brać kolejny dzień na odebranie dowodu rejestracyjnego – mówi kobieta zastanawiając się po co na stronie starostwa podane są numery telefonów do Wydziału Komunikacji, skoro i tak nikt nie odbiera?

   Stanisław Sopel, sekretarz Starostwa Powiatowego w Jarosławiu wyjaśnia, że pracownicy Wydziału Komunikacji odbierają telefony, a sytuacje, kiedy nie odpowiedzą na każde połączenie spowodowane są brakami kadrowymi i nawałem pracy.

– Codziennie pracownicy tego wydziału obsługują ponad 250 osób rejestrujących lub wyrejestrowujących pojazdy, do tego dochodzi ok. 50 osób załatwiających sprawy związane z prawem jazdy i kolejne związane z transportem – mówi S. Sopel. Wyjaśnia, że w wydziale pracuje 9 osób zajmujących się rejestracją pojazdów (z czego jedna w utworzonej niedawno placówce w Radymnie). Jak informuje Sekretarz, w ostatnich dniach dwie z ośmiu pracujących w Jarosławiu osób były na urlopach, dwie kolejne na zwolnieniach lekarskich. Co jego zdaniem wpłynąć mogło na trudniejszy niż zwykle kontakt telefoniczny z wydziałem. S. Sopel podkreśla, że w takich sytuacjach do obsługi osób rejestrujących pojazdy kierowani są pracownicy zajmujący się na co dzień prawami jazdy czy zadaniami z zakresu transportu. Jednak przy dużej liczbie osób rejestrujących i wyrejestrowujących auta to nie zawsze wystarcza.

   Sekretarz zapewnia jednocześnie, że telefoniczna informacja w wydziale komunikacji działa.

Planując załatwienie sprawy w jarosławskim Wydziale Komunikacji warto pamiętać, że na wizytę związaną z rejestracją pojazdu czeka się zwykle ok. 2 tygodni. Informacje dotyczące procedur i wymaganych dokumentów znaleźć można w zakładce wydziału na stronie internetowej starostwa. Tam też znajduje się link do internetowej rezerwacji miejsc w kolejce do rejestracji pojazdów (rezerwacje.jaroslawski.pl). Aktualnie dostępne są terminy w ostatnich dniach sierpnia.

 

Komentarze
Popularne
Najnowsze na Forum