Kary finansowe za brak biletu

Autor: EK 02.08.2019 Nr: 31/2019
Po wprowadzeniu nowego rozwiązania w godzinach szczytu są wolne miejsca parkingowe.
Po wprowadzeniu nowego rozwiązania w godzinach szczytu są wolne miejsca parkingowe.
Fot. EK

Niemałego bałaganu narobiło wprowadzenie parkomatów przy jednej z jarosławskich Biedronek. Niektórzy klienci deklarują, że więcej tam zakupów nie zrobią. Powód – wezwania do zapłaty za brak biletu.

W ciągu ostatnich tygodni odebraliśmy wiele skarg od naszych Czytelników, odnośnie wprowadzenia parkomatów na parkingu sklepu Biedronka przy ul. Zamkowej. Choć rozwiązanie to funkcjonuje już jakiś czas, nadal zdarzają się osoby nieposiadające wiedzy o potrzebie pobrania biletu.

– W drodze do domu wstąpiłem do Biedronki, dosłownie na kilka minut. Kupiłem kilka najpotrzebniejszych rzeczy. Dopiero na podwórzu spostrzegłem, że za wycieraczką mojego samochodu leży jakaś karteczka. Było to wezwanie do zapłaty za brak ważnego biletu – mówi dzwoniący do Redakcji mężczyzna. Takie historie można mnożyć. Osób, które czują się oszukane nie brakuje.

   Klientów sklepu niepokoją również praktyki stosowane przez firmę zarządzającą parkingiem. Twierdzą, że osoba przez nią zatrudniona, która wykonuje telefonem komórkowym fotografie pojazdów, za szybą których brakuje biletu, równie dobrze mogłaby wydawać wydruki lub informować o potrzebie pobrania biletu. Ponadto wielu Czytelników pyta, dlaczego przy wjeździe nie zostały zamontowane szlabany. To samo pytanie zadaliśmy firmie zarządzającej parkingiem, siedziba której mieści się w Bielsko-Białej. Niestety, do chwili zamknięcia numeru nie uzyskaliśmy odpowiedzi.  

   Dzwoniący do Redakcji ludzie nie wierzą w uczciwość tej firmy. Boją się, że to kolejny sposób na wyłudzenie pieniędzy. Pytają czy płacić otrzymane kary finansowe.

 

Wszystko dla dobra klienta

Jeronimo Martins, do którego należy sieć sklepów Biedronka zapewnia, że takie rozwiązanie zostało wprowadzone ze względu na otrzymywane od klientów skargi na brak miejsc postojowych, a ich klienci są jedynie zobligowani do pobrania biletu z parkometru, potwierdzającego godzinę rozpoczęcia darmowego parkowania i umieszczenia go w widocznym miejscu za szybą samochodu.

– Parking z gwarantowanym okresem darmowego parkowania przy ul. Zamkowej w Jarosławiu został wprowadzony w kwietniu br. Posiada on czytelne oznakowanie. Odnotowujemy pozytywne sygnały od zadowolonych klientów, mogących dzięki temu rozwiązaniu swobodnie zrobić zakupy, bez konieczności szukania miejsca parkingowego. Parkingiem tym zarządza firma TD System, do której klienci mają możliwość zgłoszenia reklamacji w przypadku jakichkolwiek wątpliwości – mówi Karolina Ulatowska, specjalista ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

 

Komentarze
Popularne
Komentowane