Jarosław miastem olśnień ponieważ zaskakuje

Autor: ek 10.07.2020 Nr: 28/2020 2
Z nowym znakiem graficznym i hasłem promującym miasto powstały już nowe gadżety. Są one do nabycia m.in. w Centrum Kultury i Promocji (Rynek 5).
Z nowym znakiem graficznym i hasłem promującym miasto powstały już nowe gadżety. Są one do nabycia m.in. w Centrum Kultury i Promocji (Rynek 5).

„Jarosław miasto olśnień” – tak brzmi nowe hasło promujące Jarosław. Jego logo zaprezentował burmistrz Waldemar Paluch w towarzystwie Zbigniewa Chmielewskiego, koordynatora prac oraz Agaty Dzięgielowskiej z JOKiS, autorki nowego znaku promocyjnego.

Dotychczas symbolikę miasta tworzyły: herb, flaga oraz barwy. Swoje funkcje reprezentacyjne sprawowały bardzo dobrze i nadal będą sprawować, jednak nie wszędzie użycie herbu czy flagi było możliwe i nie zawsze było ono prawidłowe. Dlatego też Władze Miasta zdecydowały się zlecić opracowanie nowego loga i hasła promującego Jarosław, które będzie wykorzystywane w przestrzeni wirtualnej.

– Będzie ono niezwykle pomocne w komunikowaniu cech i wartości miasta, budowaniu jego wizerunku jako silnego tradycją, ale i nowoczesnego atrakcyjnego miejsca dla gości, turystów, inwestorów, przedsiębiorców, studentów - podkreślał podczas briefingu prasowego burmistrz Waldemar Paluch.

 

Prace nie były łatwe

– Powstała ogromna ilość wzorów, pomysłów, projektów. Wszystkie były analizowane i rozpatrywane bardzo szczegółowo – wyjaśniał Zbigniew Chmielewski, koordynator prac.

Prace nad logiem trwały prawie rok czasu. Brali w nich udział pracownicy Urzędu Miasta , Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki, Centrum Kultury i Promocji oraz związani z miastem artyści. Prace zakończyły się lutym br. Jednak ze względu na epidemię prezentację znaku odłożono w czasie.

 

Symbolika ma znaczenie

Nad znakiem graficznym pracował zespół specjalistów. Jednak podsumowanie prac i zilustrowanie ich efektu przypadło Agacie Dzięgielowskiej, pracownicy Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki.

– Staraliśmy się podkreślić takie wartości jak: dziedzictwo kulturowe Jarosławia, jego wyjątkowa architektura i historia – mówiła autorka projektu.

   Sam znak składa się z dwóch elementów: logotypu oraz znaku graficznego. Literka „o”, która jest w kształcie oka symbolizuje zdziwienie, olśnienie. Jest to jasny przekaz, że warto tu przyjechać. Zaś kolorystyka odnosi się do herbu miasta, stąd kolory: granatowy oraz żółty.

 

Logo całkowicie za darmo?

– To nie kosztowało nas nic oprócz ciężkiej pracy naszych pracowników i osób, które z nami współpracowały w tym zespole. Nie ponieśliśmy tutaj żadnych kosztów – zapewniał burmistrz W. Paluch. – Jestem pewien, że nowy symbol naszego miasta będzie przynosił mu korzyści promocyjne i wizerunkowe – mówił.

Komentarze
Popularne
Komentowane